Volgers

maandag 8 december 2014

HOERA, DE DUO PENOTTI IS EEN AFFO!

Ja, hij is echt afgekomen, de Duo Penotti quilt, gisteravond om 22.00 uur, klaar om aanstaande zondag aan het jubilerende bruidspaar te geven.


Dat bruidspaar zijn DS1 Rob(in) en zijn vrouw DDIL1 Diana, die al een paar maanden geleden hun 25 jarig huwelijk herdachten...
...maar dat door ernstige ziekte in DDIL1's familie uitgesteld werd.


Hun eigenlijke cadeau hebben ze in september al gekregen, maar ik heb de laatste weken bijna alle tijd aan de duo penotti gegeven, zodat...hij op 14 december af zou zijn.

Ik begon hem in januari 2009 en een maand later heb ik ook wat blokken bij de familie in Nieuw Zealand zitten maken.




Het quilten heeft vooral zo lang geduurd, doordat ik een quiltpatroon had gekozen, dat heel bewerkelijk was, Iedere keer een stuk tekenen, en dan sloot het patroon niet goed meer aan op wat al gequilt was. De lijnen gingen alle kanten op, zodat de naalden er elke keer uitgehaald moesten worden. Ik heb dan ook heel wat naalden gebruikt, spoorloos verdwenen iedere keer...
Zodoende is er weleens wat gefoezeld hier en daar, want anders was hij nooit afgekomen en inmiddels allang een ufo geworden.


Hij meet nu, na het quilten 2.60x2.60, en ik hoop maar dat hij niet erg gaat krimpen in de wasmachine, deze vulling heb ik niet gewassen, zoals de eerste, die helemaal kapot ging in de was.


Ik weet sowieso niet of hij wel in de machine past. Ik heb alvast maar foto's genomen, want als er wat ergs gebeurt, hoewel de stoffen zijn voorgewassen, dan heb ik in ieder geval het bewijs dat hij goed af gekomen is, lol.

Jullie horen en zien het nog. Nu alle kerstpresentjes in elkaar zetten. 

love, 

Cisca

9 opmerkingen:

Annelies zei

Een behoorlijke quilt. Wat leuk !!

Monica zei

Wow, chapeau! wat is dit een mooie quilt geworden en wat zal het bruidspaar daar blij mee zijn. Ik geloof het best dat zo'n grote quilt met een ingewikkeld patroon heel veel werk is geweest. Gezellige voorbereiding voor de kerst

Mrs. Sutherland zei

I'll cross my fingers for the washing machine! Is altijd weer spannend he! Maar je quilt is prachtig hoor. Het bruidspaar zal daar vast heel blij mee zijn, zeker als ze weten hoeveel tijd je er in hebt gestoken.
Groet, Mar

Leeanne zei

Such a special gift to give is a quilt! And so pretty at that. Bloggy hugs to you.

Lida zei

Gefeliciteerd met een schitterende ufo! Hoop voor jou dat hij in je machine past, heb weleens een gehad die nergens in de machine paste! Hij is schitterend geworden, ze zullen er vast heel blij mee zijn! Groetjes
Lida

Jane in Cumbria zei

Wat een prachtig geschenk! Het is altijd zo spannend om zoiets in de wasmachine te stoppen! Ik hoop dat hij er nog mooier weer uit komt!

quiltingmieke zei

piep,supermooi , knuf

Chris zei

Oh wat een pracht van een quilt is het geworden. Een supercadeau! Wat zullen ze er blij en dankbaar mee zijn.

carina zei

Nou als dit geen super cadeau is wat een moeite heb je er voor gedaan om hem af te krijgen. Leuk label ook