Volgers

maandag 28 oktober 2013

Van Carly's quilt, Kerst borduurtjes en Veldhoven


Hallo allemaal,

Hartelijk bedankt voor alle leuke reacties, ik werd er helemaal blij van. Ik bedenk nu, dat er nog een merklapje is, dat ik op de foto had willen zetten, maar wie weet, laat ik dat nog een andere keer zien.


We gingen een paar weken geleden naar Carly's eerste paardrijles kijken. Ze is 8 jaar geworden, en mag, net als Kim, paardrijden. Ze had er dus 2 jaar naar uitgekeken, en nu was het eindelijk zo ver. En wat gebeurde er, ze was bang! Dus ging ze maar, heel voorzichtig, een paard borstelen en was zelfs toen nog even bang. Terwijl ze eerst helemaal niet bang was.


Maar gelukkig hoorden we vandaag, dat ze inmiddels een privé les heeft gehad, en dat ze nu weer dolenthousiast is. Dus nu kan ze gewoon mee gaan draaien in de groep.


Vrijdag kwamen de meisjes met hun pappa en mamma van vakantie in Turkije terug en hebben ze gezellig bij ons gegeten. Eindelijk kon ik toen ook Carly's quilt geven, daar was het maar niet van gekomen. En ze vindt hem mooi. Dus daar moest even een paar foto's van gemaakt worden.


En ook met grote zus Kim, natuurlijk.


Ik had een label ingekleurd, er staat een poes op, en ook die vond ze mooi.


En zelfs oma is op de foto gegaan met Kim.


En deze kerstborduurtjes heb ik ook gemaakt. Een cardinal,  een kleintje voor hoog in de boom. Heet dat hier een kardinaal??? Geen idee, eerlijk gezegd.


Een leuke country engel, lekker vrolijk.


En deze had ik al een paar jaar geleden gemaakt, langwerpig, maar ik vond ze te grof. Dus heb ik de eerste kleiner gemaakt, nu de andere 3 nog.


Dan ga ik nog even naar onze dag in Veldhoven. Marijke en ik waren geen van beiden erg fit, en ik was zo eigenwijs om mijn vrije dag reizen op te willen maken, terwijl Marijke's man had willen rijden. Dom, dom, dom! En omdat ik graag eerst de winkeltjes wilde zien, is de tentoonstelling een beetje ingekort, omdat we geen fut meer hadden. Zodoende hebben we niet alles gezien. Dus heb ik maar weinig foto's gemaakt, en ook een beetje in het wilde weg, maar dat hebben vele anderen ruimschoots goed gemaakt, heb ik op de blogs gezien.



















Dan nog een paar quilts van  Quilting Jeannet, deze moet ikzelf nog quilten...


En de Pockets of Posies zou ik nog wel graag eens willen maken...


Toen we bij de tafel van Jeannet kwamen, was ze net weg. En we zijn toen maar gauw richting bus en trein gegaan.

Nog even mijn aankopen, ik heb ook nog een vingerhoed gekocht, die niet op de foto staat, het is er zo een van siliconen, met aan het eind metaal. Heerlijk om mee te werken, je moet hem van je vinger afstropen, terwijl de metalen altijd van mijn vinger glijden.


En inmiddels zijn er 2 appels van het pakketje van Bep gemaakt. Voorlopig vind ik de herfstkleuren van de pompoenen het mooist, maar deze zijn weer leuk voor december.



Zo, dat was het weer, wat een weer was het vandaag, hè! Ik hoop, dat straks iedereen weer heelhuids thuis komt uit zijn/haar werk. Hier breekt net de zon door (15.36 uur). Vandaag geen bee gehad, jammer, maar het was ook niet zo leuk buiten. Volgende keer weer de sunbonnets van Reiko, blok 4 is op een haar na af, en dat mag weleens!

Groetjes,

Cisca

8 opmerkingen:

Chris zei

Ik kan me toch best voorstellen dat als je dan echt naast zo'n paard staat, je toch een beetje bang bent. Gelukkig dat ze nu lekker meedoet. Prachtige hobby!
Net als jouw hobby. Leuk, die meidjes met je quiltje. Wat zal ze er blij mee zijn.
Jij hebt dus ook al zo genoten in Veldhoven. Ik vind het zo leuk dat ieder zijn eigen smaak aan quilts laat zien. Zo heb ik er ook van kunnen genieten.

Sis Voorn zei

Ik vind het quiltje voor de kleine dame zeer leuk! Plus de kerstboomhangertjes, die doe ik dan wel eens in een volgend leven ;))

Heleni zei

Schattig quilt voor je kleindochter Cisca. Aan haar gezichtje te zien vindt ze het echt mooi.
En wat zijn je kersthangertjes leuk.
Heleni

Raewyn zei

Your grand-daughters are beautiful and it is wonderful that the quilt was well received. I hope the riding lessons continue to get better and better. Lots of gorgeous quilts- I agree, very tempting!!!

Lida zei

Wat ben je druk geweest en wat is er veel af gekomen, ziet er allemaal zo leuk uit en het stralende gezichtje van je kleindochter zegt genoeg, Oma is geslaagd! LOL!
Knuffel
Lida

Rennie zei

Heerlijke meiden en wat een leuke appels heb je gemaakt. Peren en appels staan nog steeds op mijn verlanglijstje.

Guusje, zei

Wat heb je veel moois gemaakt, prachtig. En wat heb je mooie aankopen gedaan,

jolanda zei

Zo'n paard is ineens toch ook wel héél groot van dichtbij hé? Ik zou het ook wel een beetje griezelig vinden denk ik.
Leuk dat de quilt zo in de smaak viel hé?
En je hebt ook leuke dingen gekocht. Die vingerhoed waar jij het over hebt, vind ik juist weer niet zo fijn. Ik ben juist weer helemaal blij met mijn leren vingerhoed. :-))