Volgers

vrijdag 18 februari 2011

Van kippen en de beurs

Hallo allemaal,

Twee weken niet geschreven. In die tijd ben ik jarig geweest (bedankt, dat je er toch aan hebt gedacht, Berna) èn ben ik onverwacht toch nog naar de beurs in Vijfhuizen geweest. Daar tussendoor ben ik voornamelijk met de kippenquilt bezig geweest.


Eerst heb ik het patroon tot 75% verkleind en ben opnieuw begonnen. Inmiddels heb ik dus een flink aantal kippen, maar het ziet er niet uit. Ze zien er allemaal best leuk uit, maar met elkaar hebben ze het niet, vind ik. Iedere keer als ik er een paar af had, liet ik ze aan DH zien, in de hoop, dat hij ze leuk vond, maar die vond ze sowieso al niet leuk, dus van hem kon ik ook al geen opbeurend woord verwachten. Hij snapte helemaal niet dat ik in staat was zoiets te maken! (maar verder is hij wel lief, hoor). Dus ga ik ze straks van de muur halen en even ver weg opbergen. Misschien zie ik het volgend jaar anders, wie weet. Maar het betekent wel weer dat er alweer een ufo bij is. Ach, ach!
(Hoewel, nu mijn logje af is en ik de foto zie, vind ik het toch wel meevallen....).


Voor mijn verjaardag kreeg ik van de kinderen deze drie boeken, ja, ook ik heb er één met mijn naam en de handtekening van Kathleen. Wat een mooie boeken zijn het, alledrie!  Alleen al heerlijk om te kijken, want het zal nooit lukken, om te maken wat ik allemaal mooi vind, natuurlijk. Er bleef nog geld over en dat ging  in de pot om op de beurs te besteden, maar dat wist ik toen nog niet.


Ja, ja, die beurs, een paar dagen ervoor belde Hennie van ons Dear Jane clubje, of Marijke en ik mee wilden naar Vijfhuizen. Ik had toen iets minder last van mijn heup, dus ik zei geen nee Ik had trouwens ook geen nee gezegd als ik meer pijn had gehad, dan had ik met flink wat pijnstillers vaker gaan zitten. Maar gelukkig heb ik bij beweging minder last, al was dit natuurlijk wel wat veel beweging. Heb daar de quilts van Ingrid Supergoof bewonderd en even om het hoekje gekeken of ze er in het echt hetzelfde uitziet als op de spaarzame foto's die we van haar te zien krijgen. Ja, hoor, precies hetzelfde.


Ik heb bij de Petra Prins stand ook de Phebe bewonderd, wat is dat een schitterende quilt! Maar ook de prachtige Lib van Annelies, die nu ineens weer aardig hoog op mijn WIM- lijstje staat.
Ik had al wat stofjes en bij Cora een schattig  Spring quiltje in een doosje gekocht, toen ik bij Dorry een prachtig applicatiequiltje zag en direct wist, dat ik dat wilde kopen van het geld dat  DH me gegeven had, om onder andere de nieuwe Maeve Binchy en de nieuwe Jennifer Chiaverini van te kopen, die de komende maanden uit gaan komen. Die komen dan later wel, dit is een pracht cadeau, vind ik. Het was een kit met katoenen stoffen en wolletjes gecombineerd. Het zijn twaalf blokken ven 15 bij 15 cm, dus hij wordt maar 45x60cm. Er zit geen rand om, het is de bedoeling dat hij ingelijst wordt, maar of ik dat doe, weet ik nog niet. Weet iemand trouwens hoe je wolletjes verwerkt, plak je ze??? In de beschrijving staat het niet, want de oorspronkelijke quilt is zonder wol. Ik heb ook al eens gelezen, dat er iets is om op de randen te smeren. Als niemand het weet, kan ik het altijd nog aan Dorry vragen, natuurlijk.


Gelukkig dacht ik er voor we naar huis gingen aan, dat we Bep nog niet tegen waren gekomen. Op de plattegrond gekeken en ja hoor, dat stukje hadden we overgeslagen. Het was er vreselijk druk, dus heb ik deze keer alleen op het plekje waar ik stond gekeken, dus niet opzij of naar boven, waar het ook altijd zo leuk is, en een paar dagen later zag ik dat de Bobbin kippenquilt er hing. Balen, dat had ik even nodig gehad, om hem van dichtbij te kunnen zien. Bij Bep heb ik, naast een paar lapjes, ook de grote uitvoering van het tashangertje gekocht, of hoe het ook heten mag, ik kan er even niet opkomen.


Daarna had ik een paar dagen nodig om weer bij te komen, ik had zelfs niet veel fut om te bloggen, dus heb ik af en toe weer alleen jullie berichtjes gelezen en maar weinig reacties gegeven. Ik ga nu weer proberen een beetje bij te blijven, maar het kost me af en toe wel moeite, er gaat zoveel tijd in zitten en van moeheid is mijn hoofd nog weleens te leeg om wat te schrijven.

Er liggen ook weer een paar bloemen, maar die wachten op een nieuwe woensdag en de Farmer's Wife blokken komen dinsdag aan de beurt. Alleen nog even een foto van een ornamentje, ik had het al een tijd geleden geborduurd, toen ik bij de supermarkt een bedeltje van de Eiffeltoren tegenkwam. Toen heb ik het patroontje van Barb en Alma opgezocht om het toch maar te maken, al ben ik nooit in Parijs geweest. Van de week kwam ik het weer tegen, dus een stofje erachter en opgevuld, zodat er weer wat af is.

Ga tot slot nog even kijken op dit blog: feathersinthenest.blogspot.com, ga naar 15 februari, er is daar een heel leuke giveaway.

Tot dinsdag, Farmer's Wife dag, maar ook de verjaardag van Yara, die dan vier wordt en dan officieel een kleuter is geworden èn natuurlijk naar de kleuterschool mag!

Groetjes,

Cisca

26 opmerkingen:

Wilma Kuin zei

Wat een heerlijke aankopen!!

Je kippen zijn prachtig!!

katrien zei

Mooie boeken en leuke aankopen.

quilting Jeannet zei

Een heel verhaal Cisca. Ik vind je kippen wel erg leuk hoor, je zal zien als de quilt klaar is, met de stofjes er nog bij, dat het hartstikke leuk wordt, ik wil hem ook nog een keer maken. Wat ik ook heb is het pakket van die wolletjes, die heb ik gewonnen in een give away in Amerika, het hele pakket! ik moet er ook nog aan beginnen. Ik ga ze zeker niet plakken,maar met een festonsteekje appliceren.

Groetjes, Jenanet PS verdergaan met je kippen hoor, je zal zien hoe leuk hij wordt.....

quiltlodge gerda zei

Niet weg doen die kippetjes hoor! Misschien als je de andere kippetjes ook zo'n vrolijk bloemetje geeft en dan een leuk biesje eromheen. Je zal zien, dat hij dan helemaal leuk is. Ik zou de wolletjes net als Jeannet met een festonsteekje vast zetten. Succes.

Shirley zei

Als je de wolletjes eerst wast, dan rafelen ze minder. En die kippen gaan wel leven zodra je ze heb opgepimpt met oogjes enzo, ik vind ze enig!

Diana zei

Ik vind je kippetjes best leuk hoor. Ik zou zelf het kippetje linksboven, die wat meer oranjeachtig is nog eens herhalen op een rij onderaan, dan past zij wat meer in het geheel. En als je dan nog bloemetjes, oogjes etc toevoegt, kan je ervoor zorgen dat ze geweldig worden. Krijg je steeds een luid gekakel.
Leuk dat je over de beurs schrijft, ik kon zelf niet gaan maar ik geniet van alle verhalen overal (en mijn portemonee geniet mee, want voor zo'n pakketje van Dorry was ik zeker in de verleiding gekomen).
Ervaring met wolletjes heb ik niet maar ik geloof dat ze vaak zonder plakspul gewoon met een festonsteekje geappliqueerd worden. Vaak lees je dat het juist heel snel moet werken?
Veel plezier in elk geval met je nieuwe aankopen en je boeken. Er zal hier vast nog veel moois te zien zijn de komende tijd!

Raewyn zei

I agree with Diana; your chickens are lovely and once they have their flowers and embellishments you may be happy with them? I love your new books and purchases, and look forward to seeing your flowers and farmers wife blocks, take care :-) PS I love your header!!

Guusje, zei

Wat een geweldig mooie aankopen heb je gedaan en ik vind je kippen geweldig mooi bij elkaar. Ik zou ze zeker afmaken. En natuurlijk alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
Wat ben je heerlijk verwend.

Jane in Cumbria zei

Ik vind je kippetjes heel leuk!! Soms helpt het om in een spoegel te kijken, dan zie je ze toch weer anders.
En wat een leuke dingen heb je gekocht!!
groetjes
Jane

Sylvia zei

Ik vind je kippen ook leuk hoor! Gewoon er mee doorgaan, misschien een fleurige kleur sashing ertussen (eigeel of zo!).
Succes er mee. Gr.Sylvia

Wendy zei

Your chicken quilt is fabulous and a wonderful selection of fabric and book to inspire.

Anoniem zei

Nog gefeliciteerd, Cisca!!
Ik vind je kipjes ook leuk, misschien kun je ze met een bloemetje oppimpen ofzo....
Groetjes Klaske

Els zei

Nou ja, hier kom ik ook nog es: ik vind je kippen leuk!! Doorgaan zou ik zeggen! groetjes Els de Kippenmoeder, hihi

Karen zei

I love your chickens but then I love chicken blocks for quilts no matter what the design! They are all good.

Sandra zei

Gezellig je op de beurs te zien Cisca, gewoon doorgaan met de kippetjes hoor...het wordt wél leuk!!

carine zei

Mooi werk die kippetjes en je Eifeltoren mag er zéker ook wezen alsook je aankopen. Gewoonweg fabuleus! Doe zo verder zou ik zeggen.... Groetjes vanuit Brugge Carine

AnitaS zei

Wat een mooie boeken heb je gekregen en je aankopen zijn ook prachtig. Je eifeltorentje vind ik heel mooi.

AnitaA zei

Alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag !Leuke aankopen heb gedaan.
Nou...je kippen zijn super hoor, ik vind er niks mis mee ! Lekker doorgaan dan zal je zien dat het niet tegenvalt.
Groetjes Anita.

Lida zei

Nu jij hebt aardig ingeslagen en ik vind je kippenquilt juist heel leuk, misschien moet je ze nog ogen geven, dat kan heel veel uitdrukking geven! Succes met de leuke wolletjes en ik weet dat dat spul er is, maar geen idee hoe het heet! Maar je zult dan toch ook moet festoneren, met appliqueren krijg je te dikke randen! En ik ben weg van je Eiffeltoren! Erg leuk geworden dat ornamentje! Fijn weekend, knuffel
lida

Hubertine zei

Wat een mooie cadeaux! En dus nog gefeliciteerd!!!! Er is niets mis met je kippen! Gewoon doorgaan, wat aankleding er omheen ( je hebt van dat kippengaas-stof) en dan wordt het fantastisch! Heb ook de Farmer's Wife boek gekocht......weet nog niet wanneer ik ga beginnen.......Soon!
Fijn weekend!

Jossie zei

Alsnog gefeliciteerd met je verjaardag Cisca. En wat heerlijk zo'n onverwacht dagje uit met al die leuke aankopen. De kippenquilt is toch wel leuk hoor. Ik zou hem zeker afmaken. Misschien dat de stofjes wat somber zijn waardoor je er nu in het voorjaar iets minder zin in hebt en toe bent aan iets vrolijkers?

jolanda zei

Ja hoor, ik vind ook je kippen erg leuk! Desnoods probeer je of je het zelf leuker vindt met wat banen ertussen... effen of van allemaal blokjes of zo.
Ik ben ook in Vijfhuizen geweest en heb een paar foto's van de stand van Bep op m'n blog staan. Op die ene zie je nog net een klein stukje van haar kippenquilt, maar ik denk net te weinig om een goed beeld te krijgen.
Je kado's zijn prachtig trouwens!!! Die boeken lijken me ook geweldig.
groetjes, jolanda

Karen zei

I love your chickens, guess your DH is just not a chicken man! LOL. Wonderful books full of excellent patterns and so many other wonderful things!

Daniëlle zei

hihihi, geen schrijfhoofd, ik bleef lezen hihi!! Maar goed dat het voorjaar wordt, want jij kan denk ik wel insneeuwen, je hebt prachtige dingen gekocht/gekregen! Ach, die kippes, gaat helemaal goedkomen joh, een rand ertussen en ze doen elkaar geen kwaad meer, hier een daar nog een blom erop, voila!! Heel veel plezier met al het moois! Mooie dag, liefs, Daniëlle

Diana zei

Hoi ma!
Wat een lang verhaal weer. Wel leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt gehad op de beurs maar....dat wist ik natuurlijk al. Ik moet toch snel die kippies zien hoor. Ze lijken met best leuk. Liefs. Diana

Miranda zei

He Cisca, wat een schatjes zijn die chicky's! Wat dacht je van Paaskaartjes, speldenkussentjes, kussen-sloopjes met effenvlakken ertussen, schilderijtjes van maken....enne hoe je met wolletjes werkt? Kijk even bij mij op mijn blog, hier dus... http://miramoza.blogspot.com/2011/01/hoe-werk-je-nu-eigenlijk-met-wolletjes.html. Enne ook ik heb dit pakketje gekocht!!!