Volgers

dinsdag 27 juli 2010

Alweer flowers, de Farmer's Wife en een ornamentje

Hallo allemaal,

De week is weer voorbij gevlogen , en weer is het One Flower Wednesday. Het zijn deze week bloemen in twee maten geworden. Eerst de kleintjes maar, ze staan weer in het plantenbakje, waar ze mooi uitkomen. Een bewijs dat het nieuwe zijn, is de bloem, die één van de planten inmiddels heeft. Acht kleintjes zijn er weer bij.

Inmiddels heb ik zes grote gemaakt, één bloem is bijna vijf inches groot. Eens zal het een tafelkleed moeten worden, denk ik.. Voorlopig maak ik alleen rode en roze, ik gebruik hier ook de lapjes van Lut voor, die ik met de kerstruil van haar gekregen heb. Het werkt lekker makkelijk, die grote hexen èn het schiet lekker op.

En kijk eens wat ik aan het doen ben! Doordat ik in het begin teveel lijm op de randjes smeerde en daardoor niet zo mooi genaaid heb èn er een paar grauwe kleuren in het midden zaten, ben ik er een paar kleine hexjes tussenuit aan het halen. Ik ben wel benieuwd of het lukt om ze op een mooie manier te vervangen, de papiertjes zijn er natuurlijk al uit. Maar dat risico neem ik dan maar, het blijft me anders storen.

De Farmer's Wife Quilt ligt weer even te rusten, weten jullie trouwens, dat er templates per blok gedownload kunnen worden? Wil je dat doen, zoals ik, druk dan op de afbeelding van de FW quilt rechts, dan kom je op de "echte" FW site, scroll een stukje naar beneden, tot je bij de plaats komt, waar je de templates gratis kunt downloaden. Dat is veel makkelijker, je kunt de blokken uitzoeken, die je wilt maken en hebt dan elke keer weer "verse" templates, wat makkelijk is als je, zoals ik, ze op karton plakt.

Ook nog even een kerstboom-ornamentje geborduurd, is het geen schattig beertje met haar vleugeltjes.
O ja, ik heb ook nog een giveaway bij Else Boompie) gewonnen, ik weet nog niet wat het is, ik hoop dat ik het volgende keer kan laten zien. Trouwens, ik ben helemaal in de prijzen gevallen, want ik heb bij Australische Christine een blokkenrol gewonnen. Het geluk lacht me wel toe. Spannend!!!

Tot volgende keer,

Groetjes,
Cisca

29 opmerkingen:

Berna zei

Gefeliciteerd met zoveel geluk bij de give-aways. Ben heel benieuwd wat je hebt gewonnen. De hexjes zijn mooi en het kerstbeertje is een schatje.

katrien zei

Wat zijn je hexjes bloemmetjes weer mooi.Je hebt er al heel wat.

Elisabeth zei

Prachtige bloemen... en leuk dat je twee keer een give away hebt gewonnen! Groetjes Elisabeth

Gerda Hartman zei

Wat veel en zo mooi. Gefeliciteerd met je prijs.

Marie-Anne-José zei

Wat leuk die give aways overal en nog leuker als je dan ook nog iets wint. Proficiat!!
De bloemen zijn erg mooi en ik geef je helemaal gelijk als het niet bevalt kun je het beter veranderen, als het klaar is heb je er dan toch meer plezier van. Succes ermee en groetjes van Marianne

Jeanette zei

The flowers are all blooming nicely. Hugs Jeanette

Karen zei

Cute Teddy Bear and lovely flowers large and small!!

Anne-Mettes Oaser zei

Lovely flowers this week. The small ones are cute and the red ones ...I love them.

Marion B. zei

De bloemen zijn schattig en wat een moed om ze ertussen uit te gaan peuteren, ik weet inmiddels dat het los peuteren een gedoe is (de ruitjes zaten verkeerd aan de bloemen :-)) laat staan dat je ze ertussen uit moet halen.
Dat roze rood is ook erg fraai.
Fijne dag.

Erna zei

Hoi Cisca, wat een vrolijk geheel, en je kerstbeertje is ook schattig..
Liefs
Erna

quilting Jeannet zei

Mooi zo Cisca, en dat uithalen, Brrrr, wat een klusje zal dat geweest zijn.

groetjes, jeannet

Dolly Cloth zei

cute bear great flowers

GRANNY'S HOUSE zei

Je krijgt 2 mooie tuintjes.
Ik ben ook gestopt met lijmen, vond het naaien veel zwaarder worden daardoor en nu gaat het veel beter.

Groetjes
Ines

Sylvia zei

Mooie blommen heb je gemaakt. Leuk dat je twee verschillende grotes hebt.
De FW lukt me niet om uit te printen, nou ja. Ik heb het boek ook dus maar op de oude manier maar verder:o)
groetjes Sylvia

yvonne zei

Prachtige bloemen zijn het weer geworden.

Gewoon door gaan is mijn motto ,Doe ik zelf ook dan hebben we volgend jaar een mooi groot kleed. groetjes yvonne

Mascha zei

Wat ben je druk in de weer geweest met de hexjes. De bloemen zijn weer erg mooi.
Groetjes Mascha

Marie-Anne-José zei

Nog even een bedankje voor de aardige woorden op mijn blog. Het doet goed zoveel medeleven.
Groetjes van Marianne

Sheila zei

So many beautiful flowers , all so pretty , you have a great garden blooming .

Daniëlle zei

Ik dacht eerst dat je je bloemen Pokon had gegeven hihi!! Ze zien er allemaal lief uit, je hebt er al veel zo! Borduurtje is ook een lieverdje! Veel plezier met alle aan"win"sten!! Mooie avond verder, groeten, Daniëlle

Wilma Kuin zei

Prachtige bloemen!! De roden en roze zijn helemaal n=mijn kleurtjes....

Saskia zei

Super bloemen, zowel de grote als de kleintjes

Lida zei

Gefeliciteerd, zomaar even twee prijzen in de wacht gesleept, geweldig! Enne de berenfamilie slaapt vier man sterk in de winkel van Cora, ze passen op de lapjes!! Waar zou jij anders lapjes moeten gaan kopen om nog meer van die mooie blommen te maken!! Groetjes
Lida

Raewyn zei

Your flowers are lovely and your garden is growing so well! Love your little stitchery - very cute.

Valentina zei

Cisca, your flowers are a delight! I love all of them! (and your succulents, too!) greetings and congrats on winning!

gerda zei

wat een prachtig plantenbakje heb je weer..en wat bloeien je "blommetjes"gezellig!!!!
fijne dag

Anita zei

Gefeliciteerd met je gewonnen spulletjes. Je bloemen worden heel erg mooi. Succes met de Farmers Wife.

Narelle zei

Your flowers look beautiful hexie altogether like that !
Love your red and pink ones in the planter .

Annelies zei

Prachtige hexjes Cisca en wat een leuk ornamentje !

Francien zei

De reactie van mij staat er niet bij Cisca...ben zeker dat ik gereageerd had...heb weer het verkeerde knoppie gedrukt zeker...sorry hoor...je hebt er weer een prachtige post van gemaakt...mooie foto`s en het lukt vast dat er voorzichtig tussenuit priegelen...ik heb het ook wel eens gedaan...beter dan je ergeren aan hexies in kleuren die je niet leuk vind...misschien is het je al gelukt...en dat borduurtje is een schatje ...heel leuk gedaan....zo...kijk na mijn reactie nu nog even terug of het ook geplaatst is...anders probeer ik het weer ...groetjes en een fijn weekend...Francien.