Volgers

dinsdag 15 september 2009

Van mandjes tot Sweet Memories

Hallo allemaal,

Een rode mand en twee randblokjes erbij deze week, dat maakt de stand 25 -6 - 1. De mandjesvervelen nog steeds niet, dat zal wel komen door steeds andere







achtergrondstofjes en
verschillende mandstofjes. De randblokjes doe ik toch minder graag dan de mandjes, die puntjes een beetje gelijk krijgen blijft lastig.

De Antique Quilt stond bijna stil deze week, ik heb jammer genoeg maar één ster gemaakt. Hoe langer ik ermee bezig ben, hoe mooier ik hem ga vinden met die sterrenrand. Op de foto een quiltrekje voor een poppenhuis, dat Debby, Cora's dochter voor me gemaakt heeft. Lief hè! Erop heb ik een ineminie quiltje gemaakt voor Halloween. De Engelse kantklosjes zijn uit de tijd dat ik een verwoed kantkloster was. Ik heb zo'n twintig jaar geklost in aardig wat technieken.










De stitchery met Cisca's Sewing Room, die een paar weken geleden alleen nog getekend was, is af, ik heb er nog wat kleine knoopjes aan toegevoegd op de hoeken van de quilt. Nu nog afmaken met een mooie rand. De kruissteek Sewing Room heb ik in Nieuw Zeeland gemaakt en hangt nu aan mijn deur. Ik hou erg van die patronen, met die typisch quiltachtige dingen.

Ook de eerste vier log cabin blokken van Leintjes Sweet Memories Quilt zijn af. Bij de vierde kwam ik een stukje tekort, maar dat komt met de volgende zending mee. Ik was van plan het middenblok met needleturn te doen, maar dat is zo'n gepriegel, dat ik vanmiddag maar een begin heb gemaakt met het plakken. En dat gaat er leuk uitzien, vind ik. Deze week krijgen we de tweede zending van september, dus we hebben deze maand aardig wat blokken te maken. Maar Leintje heeft het zo gedaan, zodat we in december, wanneer we het allemaal druk hebben met andere dingen, maar een paar blokjes hoeven te maken. Het is ook leuk, dat we een eigen Sweet Memories weblog hebben, waar we elkaar onze blokken kunnen laten zien en de moeilijkheden met elkaar kunnen bespreken. En natuurlijk kan iedereen die erin geïnteresseerd is, er ook gaan kijken.

Vanmiddag kwam de nieuwe Country Threads, ik heb hem even doorgekeken en er staan leuke Tea-cup Dollies in, popjes, die je in een kop en schotel zet, in dezelfde kleuren als de kop en schotel. Ze zijn een beetje hetzelfde type als het engeltje, dat ik een tijdje geleden gemaakt heb.

Ik moet straks een paar foto's op nieuw maken, want ze waren helemaal vaag. De batterijen waren op, geen batterijen in de goede sterkte in huis, dus moeten er eerst een paar opgeladen worden. Ik had al een paar blokken op het balcontafeltje gelegd, maar het lukte nog niet, dus maar weer binnengehaald, want het werd al te donker. Ik was dan ook van plan om een foto van de Dollies te maken. Ik hoop, dat het nog lukt vanavond, anders komen ze volgende keer.

Groetjes, Cisca

11 opmerkingen:

Anoniem zei

Jeetje jij bent vlijtig. Ik vind die stitchery van Cisca's room gewldig, mag ik weten waar je die gekocht hebt?

Else zei

Leuke mandjes en puntjes, net wat je zegt een heerlijk werkje! Fijne dag, Else

Quiltpassion.blogspot.com zei

Antwoord aan Mai: het patroon staat in Country Threads Stitchery Vol 8 no 6.

Dorine zei

Hoi Cisca, wat ben je weer lekker bezig geweest.
Net als ik ben jij volgens mij ook met heel veel verschillende dingen bezig.
De Sweet ziet er heel mooi uit ik krijg ook zin!!!!!
Je AQ ster is ook mooi. en ja ik vind ook dat hij nu met die sterren rand steeds mooier wordt.
Dat Cisca stichery vind ik echt schattig. WIL IK OOK . Nu lees is dat je het uit een tijdschrift hebt gehaald dat ken ik niet. Is dit nog te koop dat je weet.
Okee succes met alles en ik hoor het wel van je.
Groetjes Dorine

Anja.M zei

Vervelen doet het zeker niet, ze zijn weer mooi.
En je stitchery is ook erg leuk geworden.

wilma zei

Wat ben je heerlijk bezig geweest de afgelopen week!!

Guusje, zei

Wat een mooi mandje en randblokken heb je en je hebt verder ook allemaal mooi dingen gemaakt en veel.

Annelies zei

Prachtige mandjes en blokken heb je gemaakt.
Wat is je stitchery ook leuk geworden !

quilting Jeannet zei

Je verveelt je in ieder geval niet, leuk he om met allerlei verschillende dingetjes bezig te zijn? ik moet er niet aan denken om bv één voor één aan iets te werken, Brrrr

groetjes, Jeannet

Inge Slaats zei

Jouw logjes zijn iedere keer zó herkenbaar voor mij. Lekker werken aan allerlei dingen, ik houd er ook van. Bij mij heeft de sterrenquilt ook eventjes stil gelegen, maar ik ben weer begonnen met tekenen.
Ik vind je sewing room stitchery helemaal geweldig, zou ik zo aan willen beginnen, maar gelukkig heb ik dat blad niet LOL
De Sweet Memory quilt wordt ook vast heel erg mooi, groot gelijk dat je gaat plakken, soms is needleturning echt een te erg gepriegel.
Nou, lekker doorgaan met alles, zou ik zeggen!

Cisca zei

Wat een moois heb je weer op je blog geplaatst. Maar de stitcherie zou ik hier zo op kunnen hangen hihi , leuk hoor. Ik krijg er zin in om het ook te maken.

De sweet wordt ook fantastisch om maar één van de andere dingen te noemen.